DE DESIGNTREND “SMART GENERATION”
DE DESIGNTREND “SMART GENERATION”

De ontwerpers van Tarkett hebben vier decoratietrends gespot waaruit ze inspiratie halen voor onze collecties vinylvloeren. Bij elk van deze trends hoort een eigen stijl, een sfeer, esthetische principes, een kleurenpalet, meubels en voorwerpen die ze analyseerden om u te helpen om het juiste decor te kiezen, vloeren en muren op elkaar af te stemmen, met kleuren en materialen te spelen en die te combineren met de perfecte meubels, stoffen en accessoires in alle materialen en tinten ... zonder dat u ooit het risico loopt op een stilistische faux pas. Hieronder vindt u alles wat u moet weten over de stijl ‘Smart Generation’!

‘Smart Generation’ is een heel speelse stijl

Daarom is het sleutelwoord voor deze decoratietrend ‘durven’! De nadruk ligt op volume, kleur, architectuur en design. De tinten worden geaccentueerd, er wordt wat drama toegevoegd, het toneel wordt ingericht en uw interieur komt tot leven. Opteren voor ‘Smart Generation’ is kiezen voor een sterk decor dat een visuele impact verzekert!

Natuurlijk staat er geen leeftijd op, maar de Smart Generation-stijl is ook niet meteen voor oningewijden! Het pure interieur van een architectenwoning, waar alles kan, of een loft die nog niet is ingericht en een creatieve wervelwind afwacht, zijn de gepaste setting voor zijn avant-gardistische vindingrijkheid.

Uw tiener wil het decor veranderen, een moderne toets geven aan een gedateerd appartement, een persoonlijk statement maken ... Uw keuken of badkamer kan wel een energieboost gebruiken ... U droomt van een ietwat excentriek kantoor, een lounge waar u met de hele horde 'olé olé' kunt scanderen voor uw tv ... Durf te beslissen! Verandering begint zo vaak van onderaf. Met vinyl legt u direct een vloer in de gewaagdste kleuren. Elektrisch blauw, karmijnrood, pistachegroen of een soberder ijzig bruin: de vloer staat steeds centraal en vervult zijn architecturale functie ten volle. Vervolgens krijgt u ruimte om het meubilair in te richten. Originele lijnen, een ongeziene designerlook, een assortiment energieke kleuren.

Ga lekker languit liggen op een modulaire sofa die goot genoeg is voor het hele gezin en nog enkele vrienden of plof neer op een flashy poef of gewoon op de vloer. Meubilair in glanzende, gladde materialen genieten de voorkeur, met een witte lak of gekleurd plastic, fraai geborsteld staal of Plexiglas. Multifunctionele mobiele of eenpotige tafels of krukken zet u waar u maar wilt, naargelang uw behoeften of willekeur. Doe er nog een gezellig vloerkleed en wat fleurige materialen bij, een samenraapsel van psychedelisch bedrukte kussens, een grote flatscreen ... Verken de PS-collectie van Ikea en zonder uw broek eraan te scheuren heeft u een authentieke fauteuil, designmeubilair of voordelige, originele decoratieve accessoires. En met een weelderig palet van geel, roze, oranje, blauw, groen, rood ... heeft u alle kleuren van de regenboog om mee te spelen!

Wie meet zich de ‘Smart Generation’-stijl aan?

Tieners die hun kamer een nieuwe look willen geven. Iemand die al wat ouder is, maar vindt dat het interieur wat eigentijdse energie kan gebruiken.

Was de "Smart Generation" een:

• plaats, dan was het een loft met modulaire ruimten waarin alles mogelijk is of een grote architectenwoning

• sfeer, dan was het een interieur in een waaier van energieke kleuren met Ikea-meubels

• meubel, dan was het een enorme modulaire sofa met grote kussens die plaats biedt aan een hele horde vrienden (Matali Crasset) of een gekleurde fatboy waarin je neer kunt ploffen • voorwerp, dan was het een gekleurde koelkast, een Rubiks kubus, een iPhone ... onvermijdelijk·

• materiaal, dan was het plastic of zelfs grafiet

• stof, dan was het levendig en kleurrijk nylon als van een licht, golvend en transparant zeil

• kleur, dan was het verkwikkend felrood

• wanddecor, dan waren het pixels

• kledingstuk/accessoire, dan was het een veelkleurige nagellak, een paar sneakers

• merk, dan was het Apple, of de PS-collectie (Post Scriptum) van Ikea, die betaalbaar topdesign biedt met innovatieve vormen, functionaliteit, materialen en duurzaamheid

• sport, dan was het skateboarden of rollerbladen

• legendarische man, dan was het Andy Warhol, vanwege zijn grafische kunst en opzichtige kleuren, Mika vanwege zijn trendy, extravagante kant, modeontwerper Jean-Charles de Castelbajac vanwege zijn zinderende kleuren en speelse, fantasierijke stijl

• vrouwelijk icoon, dan was het Amerikaans popzangeres Katy Perry, vanwege haar succesvolle album Teenage Dream (2010-2012)